Program
Poniżej szczegółowy program edycji 2021 oraz informacje organizacyjne.
Data - 08-12.09.2021 (środa - niedziela).
Bazy rajdu:
1. Łówcza (woj. podkarpackie) – środa/czwartek
2. Dziadkowice k/Siemiatycz (woj. podlaskie) – czwartek/piątek
3. Kamionki k/Giżycka (woj. warmińsko-mazurskie) – piątek/niedziela
Trasa rajdu:
1 000 km, w tym 12 Odcinków Specjalnych (200 km) dla klas Rally, RallyADV i Dakar Legends.
700 km trasy i jednodniowe szkolenie ADV dla klasy turystycznej.
Część odcinków pokrywa się dla wszystkich klas, część jest dedykowana odpowiedniej klasie i różni się dla motocykli lekkich i ADV.
Trasy dojazdowe pomiędzy odcinkami to trasy off-road, z wyjątkami na przejazd przez miejscowości i dojazdy do stacji benzynowych.
Klasy na rajdzie:
- Rally – klasa sportowa, lekkie motocykle enduro (single), od 250 ccm do 701 ccm
- RallyADV- klasa sportowa, ciężkie motocykle enduro (dwucylindrowe) od 600 ccm
- Dakar Legends – klasa sportowa, motocykle enduro (których produkcja zaczęła się przed 2000 rokiem), które startowały w rajdzie Paryż – Dakar. Możliwy jest start odpowiednikami tych motocykli, wersjami zbliżonymi lub rajdówkami z epoki – szczegóły precyzuje Regulamin rajdu
- ADV – klasa turystyczna, wszelkie motocykle enduro i turystyczne – enduro, od 250 ccm. Udział w rajdzie połączony jest ze szkoleniem ADV.
1. Plan imprezy:
Środa 08 września 2021. Baza rajdu Łówcza.
16.00 - 21.30 - Rejestracja zawodników (na terenie bazy rajdu).
Odbiór zestawu startowego (koszulka, naklejka, road book) oraz badanie techniczne.
Warunki niezbędne i formalne do startu w rajdzie precyzuje regulamin.
O 22.00 - Odprawa dla wszystkich zawodników i uczestników. Odprawa jest obowiązkowa.
Czwartek 09 września
6.30 - Śniadanie. Pakowanie.
7.00 - Start zawodników z klasy Rally.
7.30 - Start zawodników z klasy RallyADV i Dakar Legends.
8.00 - Start klasy ADV (turystycznej).
od 18.00 - Otwarcie bazy w Siemiatyczach. Kolacja w bazie.
Piątek 10 września
7.00 - Śniadanie. Pakowanie.
8.00 - Start zawodników z klasy Rally.
8.30 - Start zawodników z klasy RallyADV i Dakar Legends.
9.00 - Start klasy ADV (turystycznej).
Od 17.00 - Otwarcie bazy w Kamionkach. Kolacja w bazie.
Sobota 11 września
8.00 - Śniadanie.
9.00 - Start zawodników z klasy Rally.
9.30 - Start zawodników z klasy RallyADV i Dakar Legends.
9.30 - Wyjazd klasy ADV (turystycznej) na szkolenie ADV Academy.
Od 18.00 - Kolacja w bazie rajdu.
20.00 - Podsumowanie imprezy, rozdanie nagród. Spotkanie integracyjne.
Niedziela 12 września
8.00 - 10.00 Śniadanie.
2. Ważne informacje organizacyjne. Jak działa ten rajd.
ER24 2021 to rajd kilkuetapowy. W tym roku przygotowaliśmy długą trasę rajdu oraz dwanaście odcinków specjalnych. Taka formuła powoduje organizację rajdu z kilkoma bazami, co wiąże się ze zmianą logistyki w stosunku do lat poprzednich.
W skrócie, można podzielić uczestników na dwie grupy:
- osoby, które przyjadą na rajd „na kołach” – organizator zapewnia im transport sprzętu biwakowego, części i rzeczy prywatnych – od bazy pierwszej do bazy trzeciej. Taka osoba zobowiązana jest do każdorazowego przekazania pakunku w formie worka, sakwy lub kufrów do punktu transportu, który zlokalizowany będzie w każdej bazie rajdu. Ilość bagaży dowolna.
- osoby, które przyjadą na rajd z przyczepami, busami i kamperami – muszą dysponować kierowcami, którzy codziennie będą przewozili ich pojazdy do kolejnej bazy rajdu. Przejazd będzie odbywał się po normalnych drogach. Organizator wskaże najlepszą trasę, biegnącą w pobliżu trasy rajdu.
Podpowiadamy - możecie zaprosić znajomego motocyklistę, który do pierwszej bazy rajdu dojedzie motocyklem, będzie przewoził Wasz samochód do kolejnych baz, wioząc swój motocykl, a z ostatniej bazy wróci na kołach do domu.
Wierzymy, że taka formuła spowoduje, że ER24 2021 będzie czymś nowym. Rajd typu maraton off-road to swego rodzaju podniesienie poprzeczki. Wprowadzając kolejną innowację chcemy podnosić poziom sportowy, logistyczny, walory turystyczne i odbiór ER24 jako najlepszej przygody rajdowej w Polsce.
Sposób nawigowania na rajdzie.
Nawigacja na trasie wszystkich klas Rally odbywa się za pomocą Road Booka.
Do wyboru pozostaje typ Road Book:
- papierowy - standardowy format do przewijarek ręcznych lub elektrycznych.
- elektroniczny - jako aplikacja EasyRally na smartfona (IOS, Android).
Szczegóły dotyczące Road Booka elektronicznego precyzuje regulamin.
Instrukcję obsługi aplikacji Easy Rally można zobaczyć na obu filmach:
https://www.youtube.com/watch?v=EBLN8KBLizM
https://www.youtube.com/watch?v=z-NoONJY63o&t=73s
Nawigacja na trasie dla klasy turystycznej - przesłany przez organizatora plik .gpx oraz opis atrakcji przygotowanych na trasie lub road book w formie aplikacji lub rolki.
Dla klasy turystycznej przygotowane jest szkolenie z jazdy ADV, które poprowadzi ADV Academy.
Serwisy oraz kierowcy teamów otrzymają wskazówki dotyczące trasy rajdu i kolejnych baz rajdu.
Na wyniki rajdu w klasach Rally, wpływ będą miały:
- sumy czasów ze wszystkich Odcinków Specjalnych
- zarejestrowany przejazd przez Punkty Kontroli Przejazdu
- ewentualne kary czasowe
W klasie turystycznej nie przewidziano klasyfikacji.
Noclegi:
Do dyspozycji zawodników przygotowane są trzy bazy noclegowe. Klimat i standard odpowiada miasteczkom rajdowym organizowanym w warunkach polowych.
Jest możliwość skorzystania z pobliskich hoteli – organizacja tych noclegów na własną rękę.
Możliwości noclegowe w miasteczkach rajdowych:
- pole namiotowe (własne namioty, busy, campery etc) – 30 PLN/osoba/noc
- dostępne budynki (własny śpiwór i karimata) – ilość miejsc ograniczona – 30 PLN/osoba/noc.
- agroturystyka Lechu Farm – w bazie trzeciej – ilość miejsc ograniczona – 40 PLN/osoba/noc
Organizator zapewnia bezpłatny transport sprzętu biwakowego dla ekip, które „przyjeżdżają na rajd na kołach”. Aby skorzystać z transportu organizatora, należy spakować swoje rzeczy w worki, sakwy lub kufry i przekazać do punktu transportu (w bazie rajdu) do godz. 9.00 każdego dnia, kiedy zmienia się baza rajdu (czwartek i piątek).
Osoby zainteresowane noclegiem w hotelach mogą skorzystać z miejsc blisko położonych od baz rajdu:
- baza Łówcza – hotel Pałacowa Narol, hotel Dębowy Dwór w Rudzie Różanieckiej
- baza Siemiatycze – kilka opcji do znalezienia indywidualnie.
- baza Kamionki – hotel Eliksir Giżycko lub szeroka baza miejsc noclegowych w Giżycku i okolicach.
W formularzu zapisów, zaznacz opcje noclegowe jakie potrzebujesz.
Wyżywienie:
Organizator zapewnia możliwość wykupienia posiłków dostarczonych przez firmy cateringowe na bazy rajdu.
Koszt posiłków to 25 PLN kolacja oraz 20 PLN śniadanie.
W formularzu zapisów, trzeba zaznaczyć wszystkie posiłki jakie chce się otrzymać.
Na koszty uczestnictwa w rajdzie składają się:
- wpisowe (płatne przelewem jednorazowo lub w dwóch ratach)
- opłata za zakwaterowanie i wyżywienie (płatna na miejscu, w bazie rajdu, gotówką)
Wysokość wpisowego wynosi 900 PLN dla wszystkich klas.
Jest możliwość płatności w dwóch ratach. Pierwsza rata 450 PLN po zapisaniu się, druga rata 450 PLN do 01.08.2021.
Wpisowe dla kobiet wynosi 600 PLN. Płatność w ratach po 300 PLN.
Wpisowe pokrywa:
- organizację rajdu, przygotowanie Odcinków Specjalnych
- organizację trzech baz rajdu
- transport pomiędzy bazami rajdu
- pomiar czasu przejazdu realizowany przez Motoresults
- przygotowanie trzydniowej trasy rajdu, tras dojazdowych
- przygotowanie oraz wydruk Road Booków
- wypożyczenie przycisku do sterowania aplikacją Easy Rally
- ubezpieczenie zawodników NNW i organizatora OC
- zabezpieczenie medyczne na Odcinkach Specjalnych – Off Road Rescue Team
- sędziowanie na Odcinkach Specjalnych i obsługę rajdu
- zabezpieczenie techniczne – 2 x samochód 4x4 z lawetą
- pakiet startowy (koszulka, naklejka)
- przygotowanie materiałów foto i video oraz relacji z rajdu
- nagrody i upominki
Wpisowe nie pokrywa kosztów noclegów oraz wyżywienia.
Wpisowe pokrywa organizację profesjonalnego szkolenia z jazdy enduro, przewidzianego dla klasy turystycznej.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Wierzymy, że taka formuła rajdu, jaką wypracowaliśmy przez ostatnie lata, pozwoli nam wszystkim przeżyć niezapomniane chwile w klimacie stricte rajdowym, z długimi trasami, wielobarwnymi odcinkami specjalnymi, pomiarem czasu i jazdą z Road Bookiem.
Organizatorzy.